Saturday 15 September 2012

Impian.. Bukan Angan-angan






Saya cuma makhluk Allah,
Saya ada salah silap,
Saya ada lebih dan kurang,
Saya masih belajar bertahan,
Masih belajar perbetulkan keadaan,
Dan akan tetap terus bertahan,
Dalam satu posisi yang telah Allah tetapkan,
Mengikut sunnah dan Al-Quran.




Mohon doa yang berterusan,
Mohon tegur dalam kealpaan,
Mohon tarbiyahkan diri yang kurang,
Hingga akhirnya, saya jadi sebahagian,
Muslimah yang solehah,
Dengan penuh istiqomah,
Dengan izin Allah Ta'ala.. 





with 
Azureen Halim




**Satu kata terbit dari hati.. Ideanya anugerah dari Ilahi, tersusun rapi hingga akhirnya menjadi sebuah puisi. Buat tatapan diri.. peringatan diri.. dan sebagai semangat buat diri.. untuk terus berdiri atas kaki sendiri. Dalam mengejar cinta abadi.. untuk meraih redha Ilahi.. demi mencapai Syurga Firdausi. Insha-Allahu Ya Rabbi :]


1 comment: